گفت و گو (4)

نوشته شده توسط مدیریت گیمی. منتشر شده در تارنمای گیمی

..

 

 

 

به نام خدا

 

سلام!

 

با یه پیشنگاه به بازی سالهای سیاه موافق هستید؟!

 

 

رسانا شکوه کویر هم بازی های موفق دارد و هم بازی های کم کیفیت ؛

بهرحال رساناشکوه کویر فقط یک استودیو بازی سازی ندارد

و نباید هم انتظار داشت تمام بازیهایش در یک کیفیت باشن.

 

ان شاء الله بازی خوبی از آب در بیاید و...

 

 کتابچه ای که مشاهده می کنید توسط تارنمای گیمی نگاشته شده

شامل تصاویری از بازی سالهای سیاه است و امیدواریم مفید باشــه!


 

 

الآن دیگه «سال های سیاه»  3 ساله شده و چیزی به عرضه شدنش نمونده

سبک بازی ماجرایی جهان باز است. سیاسی ،تاریخی و اجتماعی

(با بهره گیری از اسناد مختلف)

این تصویر طراحی هنری بازی است.

 

 

از اولین تصاویر منتشر شده از بازی همین تصویر هست؛

که  بنظرمیاد احتمالا با هوش مصنوعی مناسب شخصیت های غیر قابل بازی

رودررو خواهیم شد.

استفاده از موشن کپچر~ برابر است با حرکت های نرم یک شهر پویا  .

 

 

کارآگاه امیر،یکی از دو کاراکتری که در بازی کنترلش را بعهده میگیریم.

امیر میتونه سوار ماشین بشه و در خیابان های لندن رانندگی کنه

 

 

اگر بازی قتل درکوچه های طهران را بازی کرده باشین ،یعنی با کارآگاه افشار آشنا هستین!

اینبار کارآگاه افشار را بعد از بیست سال از ماجرای قتل درطهران کنترل خواهید کرد؛

وقتیکه باتجربه تر شده

و در طهران بدنبال ماجرای مرتبط با کودتای 32 مرداد قدم میزنه. البته میتونه دوچرخه سواری هم بکنه.

 

 

داستان اصلی بازی واقعی است. البته ماموریت های اضافی هم در بازی وجود دارد.

نکته ی دیگه اینکه احتمالا در چندجای بازی داستان به انتخاب کاربر وابسته میشه

و این بازیکننده است که داستان را بدلخواه پیش میبره(از تصاویر قدیمی بازی است)

 

 

یک تصویر از طراحی های هنری بازی

کارآگاه امیر از چه چیزی فرار میکنه؟

 


 

گرافیک بازی خشک و لبه تیز بنظر میاد.اما زیبایی خاصی دارد

که بنظرم برای یک بازی جهان باز ایرانی قابل اغماضه.

بخصوص اینکه در محیط دو شهر طهران و لندن امکان قدم زدن وجود دارد

و البته 20 محیط داخلی مختلف میشود شامل زندان،امنیه،لباس فروشی و ...

 


 


 

کارآگاه امیر در لندن.نباید انتظار شلوغ بودن محیط بازی

( چه از لحاظ گرافیکی و چه به معنای ازدحام جمعیت)

را از این بازی ایرانی جهان باز داشته باشیم.

 


 


 

برای یافتن جواب سوالاتمون باید به جاهای مختلفی سر بزنیم.

حتی به خرابه های لندن.

آخه دیالوگ های زیادی در بازی وجود دارد!


 


 

نورپردازی بازی بدک نیست. روی گیم پلی بازی باید بیشتر تمرکز کرد؛

 


 


 

بنظرتان در یک عکاسی ، بدنبال چی میگردیم؟

 

 

بر طبق این تصویر در بازی با تغییر آب و هوا و گردش شب و روی مواجه میشویم.

آفتاب،باران و برف و مه...

باید دید آیا زمان هم در بازی نقش مؤثری ایفا می کند؟

مثلا برای حل یک معما محدودیت زمانی داریم؟

 


 


 

ماشین ها در شهر رفت و آمد می کنند و بر طبق چراغ راهنمایی و رانندگی توقف نیز دارند.

اما خیلی حرکت روانی از آن ها در بازی انتظار نمیرود.

 


 

 

یک طراحی هنری دیگه از بازی. با توجه به اینکه بازی حدود 5 ساعت گیم پلی دارد.

این سوال مطرح میشود که چه مراحلی در بازی وجود دارد ؟ 

و کلید زنی ها در بازی کی به کار میآید؟ گوش فرا دادن به گفت و گوها در بازی ، حل پازل ها و کشف سرنخ ها ...

 


 

 

یک شهر با مردمی که در آن رفت و امد می کنند ، به گفت و گو میپزدازند ، روزنامه میخونند و ...

1000 نوع انیمیشن مختلف در بازی وجود دارد.

من که اصلا دلم نمیخواد بیخود در بازی گشت بزنم و حوصلم سر بره


 

بنظرتان این بازی چقدر می تواند موفق باشه و ما را در گیر دو شهر طهران و لندن با آن وسعت بکنه؟

چه معماهایی در بازی وجود دارد و روایت داستان چقدر زیباست؟

هوش مصنوعی بازی چقدر خوب کار شده و گیم پلی بازی روان هست ؟ و از همه مهمتر ، آیا سالهای سیاه که به انتخاب کاربر در روند بازی وابسته است می تواند برای همیشه در نظر بازیکننده ها ماندگار بشود؟

باید دید...

 

First Prev Next

 

..

 

زیبایی فونت فارسی را با فونت من ببینید

موسیقی تیزر بازی:

دانلود موسیقی با کیفیت بهتر
مدیریت گیمی
نویسنده: مدیریت گیمی
صابر سبحانی مدیرکل تارنمای گیمی

Tags: سالهای سیاه