ایران در گیمزکام 2015
ایران هم مشابه گذشته در نمایشگاه گیمز کام امسال (2015) شرکت کرده است.
معمولا چند نفر بنمایندگی از ایران در میز محصولات ایران مینشینند و با بازدیدکننده ها به گفت و گو میپردازند.
البته مطمئنا این همه اش نیست و آن چند نفر مسئولیت های دیگری هم دارند. برای مثال اینکه بازی های داخلی برده شده به نمایشگاه را به ناشرین خارجی معرفی کنند
اما بیاید نگاهی به اخبار حضور ایران در نمایشگاه گیمزکام 2015 داشته باشیم:
اهداف ایران از حضور در «گیمزکام» آلمان/ اولویت تربیت بازیساز است
به گزارش خبرنگار مهر، هفتمین نمایشگاه بینالمللی بازی با عنوان «گیمزکام» از چهارشنبه ۱۴ مردادماه در آلمان آغاز به کار کردهاست و ایران بهعنوان تنها نماینده خاورمیانه در این نمایشگاه حضور دارد.
حسن کریمی قدوسی، مدیرعامل بنیاد ملی بازیهای رایانهای در گفتگو با خبرنگار مهر ضمن اشاره به این که بنیاد با حضور در این نمایشگاه، چهار موضوع را بررسی میکند، گفت: امسال ما دنبال چهار حوزه مشخص هستیم. حوزه اول آموزش است. ما یک جلسه مشترک با دانشگاه کلن داریم. چون کلن، محل رفت و آمد بسیاری از بازیسازان مطرح دنیاست. میکوشیم تا با مونیخ و برلین هم، یک سری جلسات مشترک داشته باشیم و افراد نخبه را بورس کنیم تا به آلمان بروند و دوره ببینند.
آموزش اولویت نخست ما است
به گفته مدیرعامل بنیاد ملی بازیهای رایانهای، آموزش اولویت نخست است و انستیتو ملی بازیسازی ایران با همین هدف شکل گرفته و عملکرد آن، بهگونهای بوده که دانشگاه کلن قبول کند با ما وارد مذاکره بشود.
وی ادامه داد: حوزه دوم بحث نمایشگاه و جشنواره است. بنیاد ملی بازیهای رایانهای برآن است تا با حضور در نمایشگاه گیمزکام آلمان به بینالمللی شدن نمایشگاه بازیهای رایانهای در ایران کمک کند. همچنین بنیاد میکوشد تا کشورهای مسلمان با جشنواره گیم در ایران آشنا شوند و محصولات خود را برای داوری به جشنوارهای بفرستند که در خاورمیانه از اهمیت بسیار برخوردار است.
کریمی قدوسی، شناسایی بازار گیم را یکی دیگر از اهداف حضور در نمایشگاه گیمزکام آلمان دانست و افزود: ما در حال شناسایی بازار هستیم. شرکتهای مختلف، علاقهمند به سرمایهگذاری در ایران هستند و هدف اول ما این است که بگوییم گیم در ایران، پدر و مادر دارد و اینطور نیست که بیایید و سرمایهگذاری کنید و هیچ نهادی هم به عنوان متولی و سیاستگذار وجود نداشته باشد.
سرمایهگذاریهای خارجی باید به نفع بازار و تولید داخل باشد
مدیرعامل بنیاد ملی بازیهای رایانهای تأکید کرد: این سرمایهگذاری باید به نفع بازار و تولید داخلی باشد. نباید به گونهای عمل کنیم که یکباره بازیهای خارجی وارد نشوند و همین تولید داخلی نصف و نیمهای هم که داریم از بین برود. بنابراین، هدف ضمن معرفی بازیها، معرفی بنیاد هم هست.
وی در ادامه بیان کرد: ما از سرمایهگذاران خارجی استقبال میکنیم. چه اشکالی دارد بیایند شرکت بزنند در ایران از بازیسازهای داخلی استفاده کنند و برای بازار داخلی بازی بسازند. ما تضمین میکنیم که بازیشان به فروش برسد. بازیسازهای ما در کنار کسانی که تجربه دارند آموزش میبینند.
بحث نظام ردهبندی سنی، چهارمین محوری است که به گفته کریمی قدوسی در نمایشگاه آلمان به آن توجه میشود. به گفته مدیرعامل بنیاد ملی بازیهای رایانهای قرار است اسفند امسال، سمیناری با حضور نطامهای ردهبندی سنی در ایران برگزار شود.
وی درپایان گفت: در یک کلام بنیاد ملی بازیهای رایانهای میکوشد تا در این نمایشگاه تنها به محصول توجه نکند بلکه باید در سطح بالاتری تعامل کند. وگرنه این که من به عنوان مدیرعامل بنیاد بروم با ناشر صحبت کنم که بازی مرا منتشر کند، محلی از اعراب ندارد چون ذینفع نیستم و دغدغه برگشت سرمایه را ندارم.
گزارش شبکه خبر از نمایشگاه گیمزکام 2015 که به حضور ایران در این نمایشگاه می پردازد
منتها در این گزارش متاسفانه با اینکه کمی به فناوری واقعیت مجازی اشاره می شود اما نامی از فناوری عینک واقعیت مجازی آمیتیس که در اینجا معرفی کردیم، برده نشده درحالیکه ما تا حدودی به این فناوری دست پیدا کرد ایم
و در پایان گزارش کوتاه شبکه خبر رو از نمایشگاه و حضور نمایندگانمان در گیمز کام رو میتوانید دانلود کنید:
سیستم ارسال ديدگاه توسط CComment