باید ابتدا نیاز مخاطب را در تولید بازیهای رایانهای شناسایی کرد
یک تولیدکننده بازیهای رایانهای در گفتوگو با تسنیم:
باید ابتدا نیاز مخاطب را در تولید بازیهای رایانهای شناسایی کرد
خبرگزاری تسنیم: یک تولیدکننده بازیهای رایانهای، گفت: در تولید بازیهای رایانهای ابتدا باید نیاز مخاطب را شناسایی کرد
حمید افسری در گفتوگو با خبرنگار رسانه خبرگزاری تسنیم، در خصوص مشکلات بازیسازی رایانهای در کشور، اظهار کرد: من مطمئن هستم یکی از کوچکترین مشکلات در این حوزه مسائل مالی است.
وی ادامه داد: یکی از راحتترین حوزهها در دوران تحریم و پس از آن برای عرضه محصولات، فضای بازیهای رایانهای است؛ بزرگترین مشکل ما مسائل راهبردی است یعنی تولیدکنندگان نمیدانند چه محصولی را برای چه مخاطبی تولید کنند, اگر بخواهیم نگاه کسب وکارانه به تولید بازی داشته باشیم راهبرد آن تولید بازی مناسب، پسند مخاطب، بازگشت سرمایه و نوع نگاه مخاطب است که اگر تبدیل به یک سند شود بسیاری از مشکلات بازیسازان حل میشود.
تولیدکننده بازیهای رایانهای همچنین گفت: در بسیاری از موارد حتی بودجههای چندصد میلیونی برای یک بازی هزینه میشود در صورتی که مخاطب لازم را ندارد اگر میخواهیم وارد این فضا شویم باید آمادگی ریسک داشته باشیم، دوستان ما میتوانند با مشاوره به مراکز مربوطه تولیدی که بر نیاز مخاطب تحقیق میکنند به تولید موثرتر برسند.
وی افزود: ما اصرار داریم که بگوییم میشود در ضمن تولید بازی فاخر ایرانی درآمدزایی نیز در این حوزه داشته باشیم، صنعت بازیسازی مثل تولید ماشین است که میتوانیم از ابتدا به سودآوری آن امیدوار باشیم.
افسری در پایان گفت: در حال حاضر بازیهای موبایلی نیاز به حاملهای سختافزاری ندارند قیمتهای بازیهای ایرانی در رقابت با موسسات خارجی است که سعی میشود حتی ارزانتر از بازیهای خارجی باشد اگر کودکان و نوجوانان ما به دنبال بازی خارجی میروند باید خود را سرزنش کنیم که بازی فاخر ایرانی نبوده و فرزندان ما به دنبال نمونه خارجی رفتهاند.
انتهای پیام/
سیستم ارسال ديدگاه توسط CComment