سروش ما را در آپارات دنبال کنید

  • ویدئوی جدید از بازی سفیر عشق
  • 1

آخرین مطالب

جزئیات پنجمین جشنواره بازی‌های رایانه‌ای اعلام شد

نوشته شده توسط مدیریت گیمی در .

0

جزئیات پنجمین جشنواره بازی‌های رایانه‌ای اعلام شد

نشست خبری پنجمین جشنواره بازی‌های رایانه‌ای برگزار و جزئیات این جشنواره اعلام شد.

 

 

به گزارش خبرنگار ایسنا، نشست خبری پنجمین جشنواره بازی‌های رایانه‌ای صبح امروز در بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای و با حضور مدیر عامل این بنیاد برگزار شد. متین ایزدی - دبیر جشنواره بازی‌های رایانه‌ای - در این نشست با اشاره به کمبود بودجه و نبود حمایت مالی مستقیم از بازی‌ سازها اظهار کرد که استقبال خوبی از جشنواره شده و 149 اثر به دبیرخانه فرستاده شده است که از این تعداد 129 بازی و 20 بازی‌نامه (متن صرف داستان بازی) وجود داشت و 93 اثر به بخش داوری راه یافت.

 

 

وی ادامه داد: این آثار براساس تحقیقات آکادمیک وعلمی در هشت ژانر به شرح زیر تقسیم‌بندی شده‌اند: 15 بازی اکشن، شش بازی اکشن اجرایی، شش بازی ماجرایی، دو سکو‌بازی، 10 بازی ورزشی، 48 بازی ساده (کژوال) و شش بازی استراتژی مدیریتی.

 

 

دبیر جشنواره درباره‌ی نحوه داوری توضیح داد: امسال سعی شده که جشنواره به سمت بین‌المللی شدن پیش برود و به همین سبب با سختی زیاد توانستیم که در گروه داوری از 13 داور متخصص ایرانی و 12 داور از متخصصان به نام و بزرگ خارجی استفاده کنیم.

 

 

ایزدی گفت: امسال هم مانند سال‌های گذشته داوری و جوایز در سه حوزه دستاورد، ژانر و بازی سال تقسیم‌بندی می‌شود، اما یک جایزه‌ای امسال اضافه شده است، جایزه بازی موبایلی سال است که به علت بالا‌بودن تعداد ارسالی بازی‌های موبایلی افزوده شد.

 

متین ایزدی درباره‌ی چگونگی حمایت از بازی سازان ایرانی گفت: عدم اتصال به بازار یکی از بزرگترین مشکلات بازی سازان رایانه‌ای است، در همین راستا در این جشنواره با تمامی بازار‌هایی که بازی‌های رایانه‌ای می‌توانستند در آنها عرضه شوند، صحبت کردیم و قابلیت‌های ویژه‌ای برای تولید‌کنندگان این بازی‌ها گرفتیم و نیز از تمام کانال های رسانه‌ای و اطلاع رسانی که می‌شناختیم استفاده کردیم که بتوانیم این بازی‌ها را معرفی کنیم.

وی ادامه داد : ما در کنار جایزه‌های نقدی امسال جایزه‌های عملیاتی قرار دادیم که شامل استفاده از سیستم‌های طلایی، نقره‌ای و برنز تبلیغات بنیاد و یا استفاده رایگان از آزمایشگاه موبایل، بازی‌های رایانه‌ای است. همچنین بازی‌هایی که قابلیت عرضه در نمایشگاههای مرتبط خارجی را داشته باشند، بنیاد از شرکت آن بازی حمایت می‌کند؛ برای مثال، 7 میلیون تومان جایزه نقدی به علاوه استفاده رایگان از امکانات تبلیغاتی و آزمایشگاهای بنیاد و امکانات حضور در نمایشگاه‌های خارجی خواهد بود.

دبیر پنجمین جشنواره بازی‌های رایانه‌ای اضافه کرد: در بخش داوری ما با بزرگ کردن دایره داوری سعی به از بین بردن هرگونه شاعبه‌ای در این زمینه را داریم و همچنین تیم داوری این جشنواره برخلاف سایر جشنواره‌ها به صورت جعبه‌ای شیشه‌ای بوده که همه چیز در آن مشخص است.

ایزدی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چند درصد بازی‌های رایانه‌ای ارسال شده‌، در گروه بازی‌های دینی و ارزشی قرار دارند گفت: ما در ایران وقتی بازی می‌سازیم ناخوداگاه دغدغه‌های فرهنگی و دینی داریم و همه‌ی بازی‌هایی که تولید می‌شوند ارزشی هستند، ولی ما زمانی که بازی‌ها را تقسیم بندی می‌کنیم باید بر اساس منطق علمی تقسیم بندی کنیم.

به گزارش ایسنا، حسن کریمی قدوسی - مدیر عامل بنیاد بازی‌های رایانه‌ای - هم در این نشست خبری بیان کرد: شعار پنجمین جشنواره بازی‌های رایانه‌ای "بلوغ صنعتی " است.

او ادامه داد: امروزه بازی‌های رایانه‌ای به عنوان درآمدزاترین صنعت سرگرمی جهان محسوب می‌شوند، فروش 81 میلیارد دلاری به علاوه مخاطبان یک میلیارد و 700 هزار نفری این صنعت گواه این است که بدون شک آینده‌ی صنعتی سرگرمی دنیا در دست همین بازی‌هاست.

وی ادامه داد: قطعا کار کشور ما در رقابت با کشور‌های صنعتی در این زمینه بسیار مشکل است اما به علت پیشرو بودن این صنعت در دنیا و مخاطبان بی شماری که دارد کشور ما همیشه سعی داشته است که در لبه‌ی تکنولوژی قرار گیرد و مخاطبان خود را راضی نگه دارد.

قدوسی اعلام کرد: بر اساس جلسات مفصلی که با شورای عالی فضای مجازی داشته‌ایم برنامه ملی بازی‌های رایانه‌ای تدوین شده است و برای پنج سال آینده شاهد تحول چشمگیری در این صنعت خواهیم بود. بر اساس دستوری که از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به دست ما رسیده است، تیمی از فعالان صنعتی و اقتصادی کشور که همه از نخبگان دانشگاهی هستند را برای شروع تدوین راهبردهای اقتصادی در این صنعت، برای این برنامه پنج ساله، در بنیاد مستقر کردیم.

وی افزود: با توجه به کمبود بودجه و قطع حمایت مالی مستقیم از بازی سازان ، اینکه باز هم جشنواره از استقبال خوبی برخوردار بود، نشان دهنده‌ی بلوغ صنعتی در بازی‌های رایانه‌ای است.

در پایان نشست نیز کریمی قدوسی به سوال خبرنگار درباره‌ی چگونگی یافتن بازار بیشتر برای بازی سازان ایرانی گفت: حلقه‌ی مفقوده‌ای در بنیاد وجود داشت به نام قسمت پژوهش که ابتدای امسال تیم پنج نفره‌ای به عنوان گروه پژوهش در بنیاد تشکیل شد که اولین پژوهش آن هم مطالعات بر روی بازار داخل و خارج است، دستاورد این پژوهش نیز تا انتهای امسال منتشر خواهد شد.

 

 

مدیریت گیمی
نویسنده: مدیریت گیمی
صابر سبحانی مدیرکل تارنمای گیمی

سیستم ارسال ديدگاه توسط CComment

بازی ایرانی

اخبار بازیهای جدید ایرانی را در سایت گیمی دنبال کنید و یا پیام رسان سروش: @bazieirani