آرزوی موفقیت برای گروه راسپینا سازنده بازی ارتش های فرازمینی+ تذکر جدی به راسپینا و همه بازیسازان ایرانی

اجازه بدید بدون مقدمه بگویم که هدف بنده از نوشتن این دست نوشت، اولا آرزوی موفقیت برای گروه های بازیساز ایرانی و ثانیا تذکر به سازندگان راسپینا و همه بازیسازان ایرانی برای توجه فوری به مخاطبین داخلی است.
ان شاء اله می دانیم که دیر و زود دارد اما سوخت و سوز ندارد، اما همین که تا امروز یعنی شش ماه پس از انتشار بازی ارتشهای فرازمینی هنوز پچ آنلاین آن عرضه نشده جای تذکر دارد که این مقاله را تقدیم می کنیم به سازندگان ارتشهای فرازمینی، گروه راسپینا. گروهی که بلاخره موفق شد با انتخاب یک ناشر خارجی خوب، این بازی را در خارج هم عرضه بکند و امید می روند تا این بازی خوب فروش خوبی هم در خارج داشته باشد و راسپینا، به موفقیت های جدیدی دست پیدا کند.
بزارید خودمانی باشیم. یک سازنده بازی باید هوای بازیکننده ای را که بازی را به قیمت بالا خریداری کرده است داشته باشد یا خیر؟ مطمئنا جواب شما این است که باید هوای بازیکننده را داشته باشد.
اما بزارید ببینیم، ماجرا چیست.
بازی ایرانی ارتش های فرازمینی در ایران به مبلغ 8000 هزار تومان به فروش رسید و این بازی این اواخر در خارج -درحال حاضر با تخفیف و با قیمت حدود 12 دلار قابل خریداری می باشد. تا کنون حدود 35 کاربر به این بازی نقدهای خوددشون را به اشتراک گذاشتند (مطمئنا بطور کلی خیلی بیشتر است اما این تعداد به ثبت رسیده است). اکثرا یعنی حدود 77 درصد کاربران از بازی راضی بودند و این نوید پیشرفت بازی ایرانی را می دهد. البته پیش از این هم بازی جاده های نبرد و البته شبان با استقبال خوب مخاطبین خارجی روبرو شده بودند اما ارتش های فرازمینی یک بازی در سبک اکشن تیراندازی اول شخص (مستقل) است که رقیب کم ندارد و این نتیجه برای آن کاملا راضی کننده است.
اما بیاید دوباره به بحث خودمان برگردیم. بازی ارتش های فرازمینی اگر به دلاری 1000 (3000) تومان مقایسه کنیم، 12000 (36000) تومان و با تفاوت قیمت تنها 4000 (28000) تومان در خارج منتشر شده است.
ببینید، در ایران این بازی کم فروش نداشته هرچند سازنده ها از فروش بازیشون در ایران راضی نبوده باشند اما بدترین اتفاقی که میتوانست بعد از عرضه این بازی بیفتد عدم پشتیبانی بازی پس از انتشار بود که این اتفاق متأسفانه در ایران رخ داد. اما حالا که چه بسا این بازی توسط یک ناشر واسط خارجی در خارج در حال فروش می باشد، پشتیبانی سازنده ها از کاربران خارجی قطع نمی شود!
بخصوص که در ایران بخش پاسخ به پرسش مخاطبین سایت بعد از انتشار بازی اصلا وجود خارجی نداشت.
جای بسی ناراحتی از سازندگان بازی دارد که چرا توجه ویژه ای به مخاطبین داخلی نداشتند و این واژه کلیدی "محدودیت" ها که باعث شد کاربران داخلی تا به امروز یعنی حدود 6 ماه، رنگ بخش مولتی پلیر بازی (چند نفره تحت شبکه و نه لن) را نبینند. این دقیقا چه محدودیتی است که کاربران خارجی با آن مواجه نیستند و چطور برطرف شده است که حتی امروز هم بعد از 3 روز انتشار رسمی بازی در خارج، هنوز برای مخاطبین داخلی فعال نشده است و پچی عرضه نشده. (البته رفتار مشابهی از سایر بازیسازان مثل فن افزار شریف سازنده گرشاسپ هم با مخاطبین دیده شده است، هرچند در طرف دیگر مثلا بازی ایرانی دیگر یعنی شبان با یک وبلاگ ساده پاسخگوی مخاطبین بوده است)
این درحالی است که بزودی پچی برای کاربران خارجی منتشر می شود که امکانات جدیدی را برای آن ها فعال می کند.
سوال ما از راسپینا این است که، احترامی که برای مخاطبین داخلی قائل هستید، آنهایی که بازی را خریداری کرده اند و برای حمایت هم این کار را انجام داده اند و نه همه شان بخاطر کیفیت مورد انتظار یک بازی ایرانی، آیا نباید با پشتیبانی خوب، فعال سازی بخش آنلاین با پچ، گفت و گو با مخاطبین و پاسخ دادن به سوالات کاربران و ایجاد ارتباط مشابه آنچه برای کابران خارجی اتفاق افتاده است، این احترام، تجلی پیدا کند؟ هرچند بنده و هر هموطن دیگر برای حمایت از "پیشرفت" بازی های ایرانی از این اتفاق نتیجه نادرستی نمی گیریم اما توجه به کمترین انتظارات کاربران در پسافروش بازی! چیز غیر معقولی بنظر نمی رسد.
سیستم ارسال ديدگاه توسط CComment