سروش ما را در آپارات دنبال کنید

*نیم نگاهی به استودیو سیمرغ(موشن کپچر:متحرک سازی)

نوشته شده توسط مدیریت گیمی. منتشر شده در ارتباط با سازندگان

سلام

امروز در یک مقاله کوتاه با استودیو سیمرغ آشنا می شوید که ...

از زبان آقای سجاد جعفرزاده :

«فعالیت استودیوی ما در زمینه ارائه خدمات رندرینگ و انیمیت می باشد.
در پروژه شبگرد انجام انیمیت ها توسط سیستم موشن کپچر در استودیوی سیمرغ انجام گردیده و تولید بازی توسط پردیس گیم بوده است.
همکنون در حال همکاری با پروژه بازی رایانه ای پروانه هستیم.»
 

امروزه دردسری که قبلا بازی سازها برای انیمت کردن کاراکترها می کشیدند با موشن کپچر کمتر شده و شاید در بعضی زمینه های انیمت ، نیاز به طراحی دستی داشته باشند.البته من وارد نیستم اما می توانید تصور کنید که کل حرکت کاراکتر بازی شبگرد با موشن کپچر(توسط یک فرد که سیمهایی به او متصل هستند که حرکاتش را ضبط می کنند) ضبط و پیاده سازی شده باشد.اما بدلایلی، حرکات انگشتان دست کاراکتر دستی طراحی می شود.

بطور کلی عمل موشن کپچر کاراکترها می تواند حرکات کاراکترهای بازی را گاها طبیعی تر بنماید.

 

این استودیو در زمینه موشن کپچر و انیمیشن سازی فعالیت می کند. یکی از مهمترین نکات در ساخت بازی های رایانه ای ، طبیعی بودن حرکات کاراکترهاست. برای مثال در تریلر سینماتیک بازی ها و یا حرکات درون بازی مثل مبارزات تن به تن و ... مابین دو حرکت طراحی شده با دست و موشن کپچر ، تفاوت هایی وجود دارد. بنظر انیمت کردن(مترجک سازی شخصیت های بازی) با موشن کپچر راحت تر است.دیگر لازم نیست کوچکترین حرکات یک کاراکتر را دستی طراحی کنند.مثلا بلند شدن یا نشستن یا پریدن ، جنگیدن و ... .
بهرحال امیدواریم این صنعت بیشتر و بهتر از انچه که هست  به  بازی سازان کشورمان در ساخت بازی های رایانه ای کمک بکند.

همانطوریکه خواندید این استودیو کار متحرک سازی ( موشن کپچر ... ) تعدادی از بازی های ایرانی،را انجام داده است.(مثلا دو دموی آخر این مطلب + کار متحرک سازی بازی شبگرد )

فیلم زیر ، دوربین مجازی این استودیو را به نمایش می گذارد:

دانلود کنید

 

 

دو فیلم از حاصل کار این استودیو را در پایین می توانید دانلود نمایید. همانطور که ذکر شد استودیو سیمرغ عمل متحرک سازی کاراکتر ها (موشن کپچر) را انجام داده است:

 فیلم دموی بازی روشاک

 

 

 فیلم دموی بازی نجاتگر

 

خب. درپایان امیدوارم به اندازه کافی توانسته باشم شما را با این استودیو و عمل موشن کپچر آشنا کنم؛
مدیریت گیمی
نویسنده: مدیریت گیمی
صابر سبحانی مدیرکل تارنمای گیمی

Tags: استودیو سیمرغ

سیستم ارسال ديدگاه توسط CComment