مصاحبه

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال

 %30 بازی تهمورس و دیو بند پیش رفته است

گیمی در ارتباط با گروه بازی ساز رسانه خورشید یخ زده :

موضوع: بازی تهورس و دیو بند:

گیمی :

سلام...

میخواستم درمورد بازی تهمورس بپرسم که بلاخره به کجاها رسید و اطلاعاتی درموردش هست؟

 

گروه رسانه خورشید یخ زده :

سلام.

ساخت بازی بخاطر سنگین بودن کند تر از انتظار تیم پیش میره . حدود 30 درصد بازی پیش رفته. حدود یکسال و نیم  دیگه کار داره .

ولی از سمت دیگه گرافیک فوق العاده ای پیدا کرده . کانسپت ها حرفه ای تر شدند.بزودی تریلر گیم 

پلی و شاید قابل بازی از تهمورس رو بیرون میدیم.



البته الان بازی عقابهای البرز رو تمام کردیم که تریلر بازی رو براتون گذاشتم

اینجا

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال

به نام خدا

سلام

مصاحبه با حمزه آزاد که ایشان یکی از حامیان بازی های ایرانی هستند ( و البته بازیسازان) :

 

 

1-لطفا خودت را به ... معرفی کن. چند سال سن داری و چطور با بازی آشنا شدی! ؟

* حمزه آزاد هستم 24 ساله و فعال حوزه گیم (ترجیح میدم عنوان خاصی رو بیان نکنم) البته مدیرعامل شرکت بازی سازان جوان!

من از وقتی یادمه یه کلوب ورزشی داشتیم که از آتاری بگیر تا پلی استیشن ادامه داشت روند پیشرفتش و از همونجا درگیر گیم شدم

2-چه موقعی با بازی سازی آشنا شدی؟و اولین فعالیت جدیت در این زمینه چی بود؟

از بچگی دوست داشتم خودم خالق یه اثر حالا توی رباتیک یا گیم باشم که شروعش با خریداری یه پک نرم افزاری شروع شد که اواخر دوران راهنمایی (حدود 10 سال پیش) با نرم افزار گیم میکر بود. همون زمان تا اوایل دبیرستان چند تا بازی مستقل کوچیک ساخته بودم و انفاقا واسه جشنواره گیم تهران هم فرستادم سه چهار تایی و سه تاش رو توی مجله چاپ کردن.

ولی اواسط دبیرستان کامپیوترم خراب شد و تا اول دانشگاه که لپ تاپ گرفتم فقط در حد یه کم مطالعه و ... سراغش میرفتم چون سیستمی نداشتم و شروع جدی و دوباره من از همون اوایل دانشگاه بود حدود 5 سال پیش!

3-بازی ایرانی و خارجی مورد علاقه‌ات چی هست؟

به کوهنورد علاقه خاصی داشتم هر چند هیچوقت تمومش نکردم شاید بخاطر این بود که با گیم میکر ساخته شد! البته گرافیک بازیش واقعا فوق العاده بود و اینکه چنین چیز متفاوتی ساخته شده بود هم هنوز برام جذابیت داره! بازی پروانه هم که واقعا عالیه!

بازی های ایرانی دیگه هم هستن ولی این دو تا بیشتر چسبید. بازی های مستقل خوب هم زیادن ایرانی!

توی خارجی ها مسلما اولین بازی فوتبال هست البته من بیشتر PES بازی میکنم، بعدش میتونم Shank رو بگم که عالی بود. World of Goo و ... هم که جای خود دارن

4-یکم از گروهی که بیشتر با آن‌ها هستی بگو.

نمیدونم منظورتون دقیقا از گروه کدومه چون تقریبا برای هر کاری با افراد مختلفی در ارتباطم ولی معمولا دوستان نزدیک دانشگاهیم تشکیل میدن که اکثرشون الان توی شرکتم در حال فعالیت هستن

5-جشنواره های مختلفی در ایران برگزار کردید. مثل دانشجویان بازی ساز. میتونی تعدادی از اونها رو نام ببری؟

اینجوری هم دیگه نگید تعدای از اونا فکر میکنن چند رقمیه 

جشنواره ملی دانشجوی بازی ساز

مسابقات جهانی بازی سازی 24 ساعته

جشنواره بازیسازان مستقل ایران

6-خب،چطور ساز و کار اولین جشنواره را آماده کردین؟

اولین جشنواره استارتش از سال 90 آغاز شد که اون زمان با همفکری رییس بخش آموزش بنیاد ملی بازی های رایانه ای، آقای فرخنده کیش عزیز طرحش رو مطرح کردیم که البته دیگه اونجا حضور ندارن.

همیشه اولین حرکت ها کار سختیه! ماهم تا قبلش تجربه کارای درون دانشگاهی و استانی داشتیم و یه جشنواره ملی با سن کم ما و نداشتن علم به این کار توسط مسئولین دانشگاهی واقعا کار سختی بود و یادمه تقریبا همه کارها رو خودمون پیگیری میکردیم حتی جلسات تهران و جذب اسپانسر! با چند تا تمدید بالاخره خرداد 91 اختتامیه دوره نخست جشنواره برگزار شد

7-و در مورد آخرین جشنواره بازی سازان مستقل(در دانشگاه مازندران) ؟

البته جشنواره بازیسازان مستقل ایران ربطی به دانشگاه مازندران نداشت و اون رو کاملا مستقل برگزار کردیم

جشنواره دانشجوی بازی ساز رو از طرف دانشگاه مازندران دو دوره برگزار کردیم که مهر 92 اختتامیه دوره دوم بود

اما اختتامیه دوره نخست جشنواره بازیسازان مستقل ایران مهرماه 93 در تهران برگزار شد که تجربه فوق العاده ای در کنار بهترین های مستقل ایران بود که در رویدادی کاملا مستقل در کنار هم جمع شده بودن و فراخوان دوره دوم اون هم از بهمن ماه امساب آغار میشه.

8-چطور با مسئولین ارتباط برقرار می کنید؟ نظرشون در مورد بازی و بازیسازی چیه؟

خب ما با مسئولینی که در حوزه گیم هستن ارتباط برقرار میکنیم، اولش با نامه بعد پیگیری و بعد جلسات حضوری و ...

نظر همه مثبت هست اما هر کدوم با توجه به سیاست های نهاد خودشون و اختیاراتی که دارن یه سری کارا انجام میدن و یه سری کارا هم که میتونن انجام نمیدن  بعضی از کاراشون سلیقه ای هست و نمیشه این رو انکار کرد. مهمترین بحث هم در رابطه با مسئولین، اعتماد اونها به شما و کاری هست که دارین انجام میدین، اگه اوکی باشن تا آخرش باهاتون هستن

9-چقدر با بازیساز های مختلف مثل گروه سازنده ارتش های فرازمینی،شبگرد،تراتئون،پروانه و جنون سیاه تعامل و ارتباط داری؟

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال

سلام

امروز در یک مقاله کوتاه با استودیو سیمرغ آشنا می شوید که ...

از زبان آقای سجاد جعفرزاده :

«فعالیت استودیوی ما در زمینه ارائه خدمات رندرینگ و انیمیت می باشد.
در پروژه شبگرد انجام انیمیت ها توسط سیستم موشن کپچر در استودیوی سیمرغ انجام گردیده و تولید بازی توسط پردیس گیم بوده است.
همکنون در حال همکاری با پروژه بازی رایانه ای پروانه هستیم.»
 

امروزه دردسری که قبلا بازی سازها برای انیمت کردن کاراکترها می کشیدند با موشن کپچر کمتر شده و شاید در بعضی زمینه های انیمت ، نیاز به طراحی دستی داشته باشند.البته من وارد نیستم اما می توانید تصور کنید که کل حرکت کاراکتر بازی شبگرد با موشن کپچر(توسط یک فرد که سیمهایی به او متصل هستند که حرکاتش را ضبط می کنند) ضبط و پیاده سازی شده باشد.اما بدلایلی، حرکات انگشتان دست کاراکتر دستی طراحی می شود.

بطور کلی عمل موشن کپچر کاراکترها می تواند حرکات کاراکترهای بازی را گاها طبیعی تر بنماید.

 

این استودیو در زمینه موشن کپچر و انیمیشن سازی فعالیت می کند. یکی از مهمترین نکات در ساخت بازی های رایانه ای ، طبیعی بودن حرکات کاراکترهاست. برای مثال در تریلر سینماتیک بازی ها و یا حرکات درون بازی مثل مبارزات تن به تن و ... مابین دو حرکت طراحی شده با دست و موشن کپچر ، تفاوت هایی وجود دارد. بنظر انیمت کردن(مترجک سازی شخصیت های بازی) با موشن کپچر راحت تر است.دیگر لازم نیست کوچکترین حرکات یک کاراکتر را دستی طراحی کنند.مثلا بلند شدن یا نشستن یا پریدن ، جنگیدن و ... .
بهرحال امیدواریم این صنعت بیشتر و بهتر از انچه که هست  به  بازی سازان کشورمان در ساخت بازی های رایانه ای کمک بکند.

همانطوریکه خواندید این استودیو کار متحرک سازی ( موشن کپچر ... ) تعدادی از بازی های ایرانی،را انجام داده است.(مثلا دو دموی آخر این مطلب + کار متحرک سازی بازی شبگرد )

فیلم زیر ، دوربین مجازی این استودیو را به نمایش می گذارد:

دانلود کنید

 

 

دو فیلم از حاصل کار این استودیو را در پایین می توانید دانلود نمایید. همانطور که ذکر شد استودیو سیمرغ عمل متحرک سازی کاراکتر ها (موشن کپچر) را انجام داده است:

 فیلم دموی بازی روشاک

 

 

 فیلم دموی بازی نجاتگر

 

خب. درپایان امیدوارم به اندازه کافی توانسته باشم شما را با این استودیو و عمل موشن کپچر آشنا کنم؛

عضویت در خبرنامه

با عضویت در خبرنامه هربار یک ایمیل در رابطه با بازیهای ایرانی دریافت کنید.

ما را دنبال کنید